کیت هواگیری ترمز هیدرولیک دوچرخه آوید Avid Brake Bleed Kit

کیت هواگیری ترمز هیدرولیک دوچرخه آوید Avid Brake Bleed Kit

وضعیت: موجود
کد محصول: 228050

خصوصیات محصول

    • وزن 0.21 کیلوگرم
    • سایر توضیحات

      با استفاده از ست هواگیری آوید شما می توانید مایع ترمز را تخلیه و مایع ترمز جدید را به سیستم تزریق کنید 

      این ست شامل تمامی قطعات و ابزار لازم برای تعمیر و نگهداری سیستم ترمز دیسکی شماست،که می توانید در خانه یا کارگاه خوداز آن  استفاده کنید.

      ابزاری کارآمد و مفید برای هواگیری ترمز های هیدرولیکی که به همراه روغن عرضه میشود.

      - اتصالات شلنگ فلزی جدید
      - شلنگ حجم بالا با گیره 

      ساخت تایوان


    • ابعاد ‎7.17 x 6.77 x 2.68 inches

توضیحات محصول

Avid Brake Bleed Kit

چرا باید ترمز دوچرخه هواگیری شود؟

امروزه افراد ورزش خود را با استفاده از لوازمی مثل دوچرخه یا تردمیل به انجام می‌رسانند اما عملکرد همه این لوازم گاها دچار اختلال می‌شود. قبل از اینکه طریقه هواگیری سیستم ترمز دوچرخه هیدرولیک را مورد بررسی قرار دهیم، لازم است اهمیت هواگیری ترمز دوچرخه را مورد بررسی قرار دهیم.

اصولا در تمامی سیستم‌های هیدرولیک که با روغن فعالیت می‌کنند، ضروری است که هیچگونه هوایی در مسیر لوله‌کشی و خطوط میانی کالیپر و پیستون کتی ترمز وجود نداشته باشد. حباب‌های هوا با گذشت زمان داخل مایع هیدرولیک ترمز فشرده خواهند شد و مانع عملکرد صحیح آن خواهند شد و ممکن است تصور کنید که ترمز ضعیف شده است. به همین خاطر ضروری است که هواگیری ترمز دوچرخه را به‌صورت دوره‌ای انجام دهید تا عملکرد آن همیشه در بهترین حالت ممکن باشد.

با داشتن یک ست هواگیری ترمز دوچرخه و اطلاع از مراحل هواگیری ترمز دوچرخه شما می‌توانید به‌راحتی این کار را خودتان هم انجام دهید و نیازی نیست که برای این کار لزوما به تعمیرکار مراجعه نمایید. بسته به مدل دوچرخه‌ای که دارید ممکن است برخی از مراحل کمی متفاوت‌تر باشند اما اصول انجام این کار یکسان است.

مراحل هواگیری ترمز دوچرخه طبق راهنمای زیر انجام می‌شود:

ابتدا چرخ جلوی دوچرخه را کمی بلند کنید و آن را به‌شکلی روی پایه تعمیر قرار دهید که شیبی رو به بالا داشته باشد. سپس کتی ترمز را کمی جابه‌جا کنید تا سطح بالای مخزن به موازات سطح زمین قرار بگیرد.

آچار 2 سر رینگی که در ست هواگیری دوچرخه وجود دارد را روی کالیپر ترمز قرار دهید و سپس درپوش سوپاپ هواگیری را جدا کنید. اکنون می‌توانید لوله یا دستگاه هواگیری ترمز دوچرخه را به انتهای سوپاپ هواگیری کالیپر متصل نمایید. داخل ست هواگیری ترمز دوچرخه معمولا یک کیسه پلاستیکی وجود دارد که باید آن را به انتهای لوله هواگیری وصل کنید تا مایع خارج شده را جمع‌آوری نماید.

در این مرحله توجه کنید که به همراه مایع ترمز، هوا هم از سیستم ترمز خارج می‌شود یا خیر؟ در صورت مشاهده هوا می‌توانید درپوش مخزن موجود روی کتی ترمز را چند ثانیه باز کنید تا حباب‌های هوا خارج شوند. پس از اینکه حبا‌ب‌های هوا به‌صورت کامل خارج شدند، مخزن را بررسی کنید و در صورت نیاز مقداری روغن به آن اضافه کنید.

پس از پر کردن مخزن چندین‌بار کتی ترمز را فشار دهید و رها کنید. در صورتی که حرکت کتی ترمز با مقاومت مواجه شود، به این معنی است که حباب‌های هوا به‌صورت کامل خارج شده‌اند و هواگیری ترمز دوچرخه به‌درستی انجام شده است. پس از اتمام کار مطمئن شوید که مخزن کاملا پر شده است. بهتر است مقدار مایع ترمز نیز از کتی به بیرون نشت پیدا کرده باشد. در نهایت شیلنگ را از سوپاپ هواگیری جدا نمایید و کالیپر و کتی ترمز را به‌صورت کامل تمیز نمایید.

نحوه تنظیم سیستم ترمز هیدرولیک دوچرخه

برای تنظیم سیستم ترمز هیدرولیک دوچرخه به ابزارهایی مثل انبردست، آچار حلقه‌ای و کلید آلن نیاز خواهید داشت. همچنین در برخی از دوچرخه‌ها از گریس Anti-Seize برای افزایش عملکرد قطعاتی که رزوه دارند استفاده می‌شود.

1. بررسی ضامن‌ها قبل از اینکه به سراغ تنظیم سیستم ترمز هیدرولیک دوچرخه خودتان بروید، لازم است که ابتدا ضامن‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که چرخ‌ها به‌درستی داخل شیارها قرار می‌گیرند. در صورتی که این امر به‌صورت صحیح انجام نشود، لازم است که ضامن‌های ترمز را به دقت تنظیم نمایید تا دقیقا داخل شیارها قرار بگیرند.

2. باز کردن پیچ‌های کالیپر پس از اینکه ضامن‌ها و محل قرارگیری چرخ‌ها را تنظیم کردید و مشکل همچنان پابرجا بود، لازم است که پیچ‌های کالیپر را با استفاده از آچار آلن باز کنید تا کالیپرها امکان حرکت داشته باشند. سپس با کمک کتی روی فرمان ترمز بگیرید.

این کار را به اندازه‌ای تکرار کنید که صفحه دیسک دقیقا در وسط لنت‌ها قرار بگیرد. پس از تنظیم صفحه دیسک، ترمز را نگه دارید و در همان حالت پیچ‌های کالیپر را محکم کنید تا دیسک ترمز در محل خودش ثابت شود. در نهایت چرخ را حرکت دهید و مطمئن شوید که دیسک با لنت‌ها هیچگونه تماسی نداشته باشد.

در صورتی که احساس می‌کنید دیسک با لنت‌ها برخورد می‌کند، لازم است که دوباره ترمز هیدرولیک دوچرخه خودتان را تنظیم نمایید.

منبع:

https://achareh.co/blog/bicycle-brake-ventilation/

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب